• DOLAR
    $2.240,4900
  • EURO
    $0,7900
  • ALTIN
    $35.732,5300
  • BIST
    1,1866
Prens William ve kardeşi Prens Harry anneleri Prenses Diana’nın vefatı için BBC’yi suçladı

Prens William ve kardeşi Prens Harry anneleri Prenses Diana’nın vefatı için BBC’yi suçladı

İngiltere’de Prens William ve kardeşi prens Harry, anneleri Prenses Diana’nın mevti için BBC’yi suçladı.

BBC’nin Prenses Diana ile röportaj yapabilmek için geçersiz doküman düzenlemesini annelerinin vefatına katkı sağladığını sav ettiler.

Eski yargıç John Dyson’ın yürüttüğü, BBC’nin 1995 yılında Prenses Diana’yla ve Panorama isimli programda yayınlanan röportajın nasıl alındığına dair bağımsız soruşturma tamamlandı.

BBC RÖPORTAJ İÇİN DÜZMECE DOKÜMANLAR ÜRETMİŞ

Soruşturmaya nazaran, BBC muhabiri Matin Bashir’in kraliyet ailesinin Prensesi izletmek için kimi bireylere ödeme yaptığına dair düzmece evraklar üretmiş ve bunları hem Diana hem de Charles Spencer’a gösterdi.

Bu uydurma dokümanla Bashir, Prenses ve kardeşinin itimadını kazanıp röportaj yapılmasını kabul ettirdi. O periyot kanalın haber müdürlüğünü üstlenen eski BBC Genel Müdürü Tony Hall ise olayın üstünü titizlikle örttü.

BBC’YE NAZARAN BASHİR DÜRÜST BİR ADAM

Soruşturmada ayrıyeten haberle ilgili yapılan Hall liderliğinde yürütülen bir iç soruşturmada Bashir “dürüst ve onurlu bir adam” olarak nitelenirken, muhabirin “ciddi ve açıklanamayan yalanlarının” dikkate alınmadığına dikkat çekildi.

Bashir’in dürüst olduğu üzere bir sonuca varılamayacağı kaydedilen soruşturma metinde, BBC’nin, “olayın örtbas edilmediği” istikametindeki argümanı da reddedildi.

“BUNUN İÇİN ÇOK ÜZGÜNÜZ”

BBC Genel Müdürü Tim Davie, raporun yayınlanmasından sonra açıklama yaparak Prenses Diana’dan röportaj alınmasında izleyicilerin beklediği standartların çok gerisinde kalındığının açık olduğunu belirterek, “Bunun için çok üzgünüz.” dedi.

“KORKUNÇ VE GERÇEK DIŞI İDDİALAR”

Davie ayrıyeten BBC’nin olayı açığa çıkarmak için çok efor göstermediğini ve şeffaf olmadığını itiraf ederek, Prens Charles’a gönderdiği mektupta Bashir’in, Prens, işçiler ve kraliyet ailesinin öteki üyeleri hakkındaki “korkunç ve gerçek dışı iddiaları” için özür diledi.

Prenses Diana ile yaptığı röportajdan sonra ünlenen  Martin Bashir ise raporun yayınlanmasından çabucak evvel BBC’den istifa etti.

“ÇOK PİŞMANIM”

Bashir, hazırladığı düzmece dokümanlar yüzünden çok pişman olduğunu vurgularken bu dokümanların Diana’nın röportaj verme kararında tesiri olmadığını savundu.

Soruşturmanın tamamlanmasından sonra açıklama yapan Prenses’in oğlu Prens William BBC muhabirinin ürettiği geçersiz dokümanların annesinin mülakatta söylediği kelamları büyük ölçüde etkilediğini belirtti.

“RÖPORTAJ SAYISIZ İNSANI İNCİTTİ”

Prens William “Röportaj, anne ve babamın bağlantısını daha da kötüleştirdi ve o vakitten beri sayısız insanı incitti.” dedi.

BBC’nin iç soruşturmasındaki eksikliklerinin annesinin hayatının son yıllarında yaşadığı “korku, paranoya ve izolasyona” kıymetli ölçüde katkıda bulunduğunu bilmesinin, tanım edilemez bir keder verdiğini söyledi.

William, BBC’nin 1995’de kendisine gelen şikayetleri derinlemesine araştırmış olsaydı 1997 yılında hayatını kaybeden annesinin kandırılmış olduğunu anlayacağını söz ederek bu durumun kendisini çok üzdüğünü belirtti.

“BBC BİZİ YÜZ ÜSTÜ BIRAKTI”

Panorma programının bir daha yayınlanmaması gerektiğini tabir eden Prens William,  “Annem, yalnızca hilekar bir muhabir tarafından değil, birebir vakitte sıkıntı sorular sormak yerine gözünü öteki tarafa çeviren BBC yöneticileri tarafından da yüzüstü bırakıldı.” diye konuştu.

Prens William’ın kardeşi Prens Harry ise yaptığı açıklamada, “Annemiz hayatını insanlara hizmet etmeye adamış inanılmaz bir bayandı. Güçlü, bahadır ve tartışmaya mahal vermeyecek halde dürüsttü. Bir sömürü kültürünün ve etik olmayan uygulamaların dalgalanma tesiri, nihayetinde canını aldı.” dedi.

Sosyal Medyada Paylaşın:

BİRDE BUNLARA BAKIN

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?